انجام پایان نامه

تا حالا با خود فکر کرده اید هنگام انجام پایان نامه چه چیز را بگویید و چه چیز را خیر؟ تا به حال از خود پرسیده اید که هنگام ارائه پیش زمینه برای مخاطب خود به عنوان مثال چه جملاتی کارآمد تر هستند و چه چیزهایی فاقد ارزش خواهند بود؟ پس بد نیست مقاله زیر را مرور کنید تا شاید انجام پایان نامه برای شما تبدیل به یک کابوس نشود و بدانید هدف چیست و دارید چکار می کنید.

  • از کلمات پرسشی همچون چگونه، چرا و کدام (عوامل/ موقعیت ها) و غیره استفاده کنید.
  • برخی سوالات بسته هستند و تنها جواب های محدود/ مشخص را می طلبند. برخی دیگر یک بحث را راه می اندازند و تعابیر مختلفی را پیش رو قرار می دهند.

پرسشی که به این صورت "چه.؟" شروع می شود سوالی بسته تر از پرسش سوالی با "چگونه" یا "از چه طریق" می باشد. پرسش "چرا" به این معناست که شما به دنبال عوامل رخداد یک پدیده هستید. مطالعه این قبیل مسائل به صورت روش شناسی نیازمند زمان زیادی است.

با خیال راحت سوال های نیمه بازی طرح کنید که اجازه تشکیل بحث هایی درباره قالب و موضوع کلیانجام پایان نامه تان را می دهند. به عنوان مثال "از چه طریق.؟"؛ "چگونه می توانیم |یک پدیده بخصوص| را درک کنیم؟

سعی کنید سوال تحقیقاتی مختلف خود را به صورت یک سوال کلی فشرده کنید و در آن جای دهید- و یا شاید چند زیر سوال مشخص بیشتر (دو یا سه تا سوال معمولا کافی هستند).

چاپ مقاله در رومه

زاویه خود را پیدا کنید. این چاپ مقاله به چه دلیل برای شما منحصر به فرد است؟ صدای شما چیست و از چه ناحیه ای است؟ این سوالات به شما کمک خواهند کرد تا چاپ مقاله ای خبری و منحصر به فرد تهیه کنید و چیزی حاصل شود که تنها شما می توانستید آن را بنویسید.

  • حتی اگر دارید یک داستان یا موضوع محبوب را پوشش می دهید که دیگران هم در مورد آن می نویسند، دنبال زاویه ای بگردید که این را مخصوص شما می سازد.
  • آیا تجربه ای شخصی دارید که به این موضوع مرتبط باشد؟ شاید کسی را می شناسید که یک متخصص است و می توانید با او مصاحبه کنید.

با مردم مصاحبه کنید. هنگام نوشتن یک مقاله خبری، مصاحبه با مردم و پیدا کردن یک منبع دست اول درباره موضوعتان می تواند ارزشمندترین چیزی باشد که می توانید به آن حتی فکر کنید! و هر چند که دستیابی به مردم و گشتن به دنبال فرد مناسب می تواند بسیار دشوار باشد اما این کار می تواند به طور عظیمی معتبر بودن و قدرت چاپ مقاله تان را تحت تاثیر قرار دهد.

  • مردم معمولا دوست دارند در مورد تجربه های شخصی خودشان صحبت کنند مخصوصا اگر این تجارب جایی مثل درون چاپ مقاله خبری شما آورده شوند که دیگر هیچ. به دنبال افراد بگردید و این کار را با استفاده از تماس های تلفنی، ایمیل یا حتی شبکه های اجتماعی انجام دهید و از افراد بپرسید که آیا اجازه دارید با آن ها مصاحبه کنید یا خیر.
  • زمانی که وقت مصاحبه با مردم می رسد باید یک سری قوانین اندک را حتما رعایت کنید: خودتان را یک خبرنگار تصور کنید. ذهنتان را باز نگه دارید. نظر شخصی ندهید و فاصله خود را حفظ کنید. هر چند که ممکن است تشویق شوید که سوالاتی بپرسید یا به حرف های دیگران گوش کنید اما هرگز یادتان نرود که شما برای قضاوت در این موقعیت قرار نگرفته اید.
  • اطلاعات مهم مصاحبه تان را ضبط کنید و بنویسید و در کاری که دارید انجام می دهید و دلیلی که دارید این مصاحبه را انجام دهید روراست و واضح باشید.

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/155/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D9%84%D9%8A+%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85+%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86+%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+%D9%88+%DA%86%D8%A7%D9%BE+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه تاچانکا خدمات طراحی رابط کاربری سیداحمد موسوی Melissa 99 درصد تخفیف!!! کار عجیب یونی بوک در روز دانشجو Monique سایت شخصی حجت الاسلام و المسلمین فجری عباس رئیسی